Monday, June 2, 2014


SEEKORD KOMMENTAARIDEGA.

Tänase postituse ajend on eelkõige seotud Mare Tamveliuse kirjaga minule. Selles on kaks soovi mis ma pean vajalikuks siinkohal teoks teha.
1.     Vabandan avalikult Mare Tamveliuse ees vale sõnakasutuse eest minu FB postituses April 10 at 8:44am. Viitan seal Mare Tamveliuse loole "Heeroldi heitlused" järgmises sõnastuses: Põnev lugemine. Aga ma ei ole nõus, et tänased volikogu liikmed tuleks ümber valida kuna nad valetasid hiidlastele. Mina küll ei valetanud. Ja kordan sedasama väidet  24. aprilli volikogus : ...rahvakirjaniku poolt toodu, et volikogu tuleks laiali saata, kuna valimiste ajal valetati...  
TEGELIKULT OLI Mare Tamveliuse kirjutises tekst: Arvestades kõiki asjaolusid, kus väga olulist infot seoses rannikumerre planeeritavate tuuleparkidega enne omavalitsuste ühinemishääletust ja -valimisi varjati, tuleks ühinemishääletuste tulemus ja omavalitsuse valimistulemus tühistada.

TUNNISTAN AVALIKULT et käsitlesin oma emakeelt meelevaldselt, tõlgendades tõe varjamist valetamisena. Vabandan Mare Tamveliuse ees kui selline sõnakasutus teda solvas või kuidagi muul viisil häiris. Minu tekstil ei olnud kohe kindlasti sellist eesmärki.

Mis minusse isiklikult puutub, siis nii, nagu Mare Tamvelius oma kirjas loodab, ei teadnud ma Harda Roosna küsimustele vastates mingisuguse ühiste kavatsuste kokkuleppe olemasolust  tõepoolest midagi. Lehes oli minu isiklik seisukoht, sellelt samalt seisukohalt lähtusin ma volikogus leppe poolt hääletades, samal seisukohal olen ka täna. Mis puutub nendesse 8000 antud allkirja, siis need ei kohusta mind kindlasti leppe vastu hääletama. Sain seda seisukohta avalikult välja öeldes valimistel häälte poolest neljanda tulemuse, järelikult oli neid kes minuga ühtmoodi mõtlevad piisavalt palju, et võiksin oma seisukoha juurde jääda. Muide sama kehtib ka tänase volikogu esimehe ja vallavanema kohta, olgugi, et nad on kogu diskussiooni käigus jäänud üsna räige tuugenite vastaste rünnaku alla.  
1996. aastal õppisin kuus nädalat Rootsis toonases Nordens Folkliga Akademi kursustel täiskasvanuõppe korraldamist. Sealt on mulle jäänud meelde ühe õppejõu toodud DEMOKRAATIA DEFINITSIOON:
Minul on võõrandamatu õigus minu arvamusele ja Sinul on võõrandamatu õigus Sinu arvamusele ja ma teen kõik, et Sul oleks võimalik arvata, nagu Sa vajalikuks pead.



Kui me kõik käiksime diskussioonides selle reegli järgi, ei oleks paljud selles vaidluses väljaöeldud teravused kunagi avalikkuse ette jõudnud. Oleks vaid argumentide võistlus mille võidu otsustab see, kelle see õigus seadusega antud – leppele allakirjutamise volikogu, tuugenite merre tuleku Vabariigi Valitsus.
2.      Mare Tamveliuse ettepanekul võtan oma eelmise blogipostituse FB maha.


Otsus on tehtud, aga kaklus kestab edasi?

No comments:

Post a Comment